Istota i pragnienie coachingowego stylu


Istota i pragnienie coachingowego stylu zarządzania. Jaką rolę ma do spełnienia w dobie globalnego przyspieszenia i rzeczywistości określanej mianem „VUCA”? Menedżer nie musi być coachem. Różnice wobec profesjonalnego coachingu Zastosowania coachingu w pracy menedżera – budowanie kultury dialogu i otwartości, kultury feedbacku i rozwoju, motywowanie, wspieranie, rozwój, delegowanie, monitorowanie i ocena wyników Coachingowy styl zarządzania a przywództwo Ukazanie relacji pośród przywództwem a podejściem coachingowym Odniesienie do wybranych koncepcji przywództwa Początek drogi – co jest warunkiem sukcesu? Zacznijmy od siebie - Autorefleksja Samoświadomość menedżera – wartości, motywacje, mocne strony, przekonania i obawy, osadzenie we własnym kontekście pracy i możliwościach praktyki. Narzędzia wspierające autorefleksję. Praktyka refleksyjnego dialogu – rozmowy w parach Postawa, kluczowe kompetencje i przybory menedżera coacha – odwzorowanie i przegląd Obecność i uważność w relacji z rozmówcą. Jak wykreować atmosferę sprzyjającą otwartości, zbudować zaufanie? – rzeczowe szkolenie nawiązywania pogłębionego kontaktu w rozmowie Zarządzanie przestrzenią w rozmowie Praktyka ugruntowania i koncentracji uwagi Praktyka nawiązywania kontaktu z rozmówcą – dostrojenie i rezonans Kontrakt 3P- znaczenie i realizacja w praktyce Umiejętność słuchania na 4 poziomach wg „U Theory” Otta Scharmera Jakim jestem słuchaczem? - autorefleksja Praktyka słuchania na różnorodnych poziomach i informacje zwrotne Umiejętność zadawania pytań coaching a szkolenie różnice i podążania za rozmówcą – analiza funkcji pytań i praktyka w ich zadawaniu Empatia i okazywanie zrozumienia, jako umiejętne radzenie sobie coaching ćwiczenia z emocjami Model GROW i KOMPAS w prowadzeniu rozmowy coachingowej Umiejętność i sprzęt uzgadniania celów, strategia aktualnej rzeczywistości, rozkład możliwości i sposobów działania , motywowanie i przezwyciężanie obaw Pytania w modelu GROW Rozróżnianie jakiej formy wsparcia potrzebują nasi pracownicy i dopasowywanie odziaływań Umiejętność mobilizowania i stawiania wyzwań – „coachingowo to nie znaczy miękko” - balansowanie pośród wspieraniem i empatią, a twardszym podejściem i stawianiem wymagań również ich egzekwowaniem – rola menedżera / coacha Informacja zwrotna, w tym coaching szkolenia dla nauczycieli docenianie - jako narzędzie rozwoju i zwiększania efektywności Motywowanie do wychodzenia ze strefy komfortu, wspieranie


Copyright © 2019 Instrukcje VAT